28. 7. 2017

Do Koutů nad Desnou

24. března 2016

ŠUMPERK - VIKÝŘOVICE - RAPOTÍN - VELKÉ LOSINY - MARŠÍKOV - LOUČNÁ NAD DESNOU - KOUTY NAD DESNOU - LOUČNÁ NAD DESNOU - VELKÉ LOSINY - RAPOTÍN - VIKÝŘOVICE - ŠUMPERK



O čtvrtečním ránu mě píchlo v zádech. Na kolo proto nebylo moc pomyšlení, ovšem když si odpoledne prcky převzala babička a na obloze tu a tam probliklo z mraků slunce, rozhodl jsem se přece jen vyrazit. Vzhledem ke zdravotnímu stavu jenom silničně, neboť skákat s bolavými zády po šutrech v lese není úplně to pravé ořechové. Letos jsem ještě nezamířil k severu. Zcela cíleně, neboť mám plné zuby sněhu a na sever od města se ten studenej bordel držel opravdu dlouho. Aspoň podle webových kamer v Loučné a Koutech nad Desnou. Nyní však denní teploty běžně lezou nad pět, občas i nad osm stupňů, což zavdalo příčinu k drobnému optimismu. Oblékl jsem se tedy a přesně o půl čtvrté šlápl do pedálů.


Po několika předchozích vyjížďkách na mtb jsem opět pocítil ten rozdíl mezi širokými bikovými plášti a trekově-silničními dvaatřicítkami nafoukanými na šutr. Je-li pěkný asfalt a bezvětří, jedou jako ďas. O bezvětří bohužel tentokrát nelze mluvit. Fičel protivný studený protivítr. Na trase jako takové sice nejsou žádné výraznější kopce, jenže celý úsek ze Šumperka do Koutů nad D. se dá považovat za jeden sice nijak prudký, ale 23 km táhlý kopec s převýšením 244 metrů. Protože člověk stoupá vlastně hned od začátku, nevnímá to tak a při návratu potěší fakt, že se jede rychleji. Konkrétně já jsem jel tam asi hodinu a čtvrt, přičemž zpáteční cesta trvala pouze nějakých 45 minut. Samozřejmě i díky větru, který při návratu foukal spíše do zad a celé věci pomáhal. Z Koutů až do Šumperka jsem byl schopen držet stabilní rychlost lehce nad 30 km/h. Povrch cesty tvoří z 99,9% asfalt, byť místy docela děravý. Trochu jsem si to pokazil částí loučenské cyklostezky vedoucí přes kopeček po šotolině, ale jinak pohodička klídek. Škoda té zimy a větru. Máme tři dny oficiálně jaro, jenže zatím se ta sviňa moc nepředvedla.

STATISTIKY
Ujeto 45,68 km
Čistý čas 1:50
Průměr 24,75 km/h
Maximum 45,04 km/h


Žádné komentáře:

Okomentovat