28. 7. 2017

Kolem Raškovské boudy

22. září 2016 b

ŠUMPERK - BOHDÍKOV - RAŠKOV - lesní cesty - OBORA POČÁTKA - lesní cesty - ROZC.ROVINKA - ŠTĚDRÁKOVA LHOTA - HOSTICE - RUDA NAD MORAVOU - HRABENOV - ŠUMPERK



Po roční přestávce jsem se zase vydal na Raškovskou boudu. Opět s maličko pozměněnou trasou, ale vyšlapání hlavního stoupáku proběhlo jako obvykle od opuštěného lomu v zatáčce za Raškovem. K té zatáčce beze změn, klasikou ze Šumperka přes Lovák a Bohdíkov. Zdolávání krpálu Raškovské boudy šlo ruku v ruce s očekáváním a zkušeností, že nebude úplně pohodové.


Taky nebylo, ale snažil jsem se dělat kochací přestávky a moc se nehnat. Kochat se dalo třeba výhledy z pasek. A také jsem zahlédl cosi většího. Fakt si nejsem jistý co přesně to bylo. Hodně to dupalo, nemělo parohy, bylo to podstatně větší než srnka, se světlou srstí a dost zkušeně to proběhlo přede mnou přes lesní silnici i dolů křovím ze srázu. Logicky tipuji laň, ale pocitově to připomínalo spíš koně - možná zaběhlého nebo tak něco. V tom fofru a překvapení jsem si zvíře bohužel nestačil dostatečně prohlédnout.


Když jsem se vyškrábal k odpočívadlu na křižovatce čtyř lesních cest, dal jsem si pauzu na tatranku a poté se v duchu inovace a průzkumu pustil poslední z cestiček, kterou jsem ještě neměl projetou. Čili tou doprava. Pohled na mapu odhalí, že celou horu prakticky obtáčí a na druhé straně se jí dá vcelku dobře dostat k hájovně Počátka. I z leteckých map celá trať vypadala průjezdně, měl jsem tedy pevnou víru ve zdárný průběh.


Původní přesvědčení, že pojedu nudnou šotolinou mezi stromy bez zajímavějších atrakcí, padl už po pár stech metrech na opravdu nádherné vyhlídce. Paráda. Menší paráda byl čerstvý posyp kamení na cestě. Jelo se po něm stejně blbě jako každém kamenitém posypu. Člověk musí držet pomalé tempo, pořád dávat bacha aby sebou nesekl a ani kolu se po takovém humusu moc frčet nechce, takže je nutné šlapat větší silou nebo na lehčí převody. Obojí je opruz. Rozčarování z takové jízdy mi však průběžně zlepšovaly další a další vyhlídky, takže to za špetku nepohodlí stálo a kus za odbočkou k vrchu Spáleniště už se zase jede po starém a příjemnějším povrchu.


Sjel jsem sešupem k Počátce a pak pokračoval doleva k necelý kilometr vzdálenému rozcestí, odkud většinou přijíždím jinak. Nečekaně jsem zde narazil na zákazové značky. Snad se opravuje asfaltka vedoucí od Raškova, ale nikde nikdo nebyl. Navíc jsem potřeboval projet jen malý kousek k odbočce na vrstevnicovou šotolinovku, kterou jsem profrčel až na rozcestí Lazy u Štědrákovy Lhoty. Zde pak nikoliv hned do dědiny, leč po žluté značce na Rovinku.


Cestou se nabízejí krásné louky a rozhledy. U kříže na Rovince další krátká pauza a rozhodování jestli mám jet dál po žluté ke Komňátce nebo po zelené šuternatým sešupem do Št.Lhoty. Díky možnosti následného super sjezdu po silnici do Rudy vyhrála druhá varianta. Brzdy mě v tu chvíli asi proklínaly, ovšem hned u první chalupy se cesta lepší a na hlavní silnici v dědině už jsem dojel pohodlně. Dále vše probíhalo podle předpokládatelného scénáře: dolů přes Hostice do Rudy a Hrabenovem vzhůru k hájovně, odkud stačí sjet z kopce, pod nímž čeká moje domovská metropole.

STATISTIKY
Ujeto 46,24 km
Čistý čas 2:31
Průměr 18,38 km/h

 Fotoalbum

Žádné komentáře:

Okomentovat