28. 7. 2017

Lesem na Lužnou i z Lužné

17. března 2017 b

ŠUMPERK - TULINKA - lesní cesty - OSIKOV - LUŽNÁ - lesní a polní cesty - BOHDÍKOV - ŠUMPERK


V pátek odpoledne jsem se urval a vzdor nic moc počasí si dal necelých 29 km po kopečcích za městem. Za pozitivum lze považovat, že se mi během nich povedlo projet dvě dosud neprozkoumané cestičky, na které jsem si dělal přes zimu zálusk.


Jednou z nich je nenápadná odbočka z modře značené trasy mezi Šumperkem a Rejcharticemi, která se výše napojí na trasu zelenou a vede do Osikova. Tamtudy jsem sfrčel na hlavní silnici a po ní na Lužnou, kde však opět došlo k výměně asfaltu za nezpevněné povrchy. Za ohradou s koníkama jsem zabočil doleva a polní cestou se vyškrábal nahoru na kopec. Vrcholek je plochý a travnaný, což by v případě lepšího počasí znamenalo i super vyhlídky. Na ty bohužel tentokrát nedošlo. Snad jindy. Následuje sjezd lesními cestami a přes louky. To je ta druhá ještě neprojetá část. Sjezdík jsem přerušil jen krátce na obhlídku hromového kříže na Čapím vrchu, kam mě nalákaly šipky připevněné po stromech. V mapách je ten kopec z nějakého důvodu popsán jako vrch Bratrušovský a kříž tam pro jistotu není vyznačen vůbec, byť byl obnoven už před osmi lety náhradou za předchozí z roku 1774, kdy kraj postihla ničivá povodeň.


Po kamenitých a blátivých cestičkách jsem se dohrkal k chatě nad rybníčkem v polích. Nejsnazší cesta domů by byla kolem rybníčku na Bratrušov, ale já si to trochu zpestřil a vzal to ještě kus lesem a pak dolů podél Dražského potoka, kde jsem se předloni na novém mtb solidně rozflákal. Tehdy jsem si sliboval, že tudy už nepojedu ani za zlatý prase. Jenže v rámci bikerské katarze jsem tudy jel a kupodivu to napodruhé dopadlo bez zranění a ztráty kytičky. Snad jen s lehkým zacákáním bahnem, čemuž se teď v lese holt nevyhnete. Do Bohdíkova jsem přibyl skrze jednu zastrčenější část poblíž splavu a vlakové stanice, odtud už pak po silnici přes Lovák zpátky do Šumperka. Nejpozitivněji z celého výjezdu vidím tu možnost sjet z Lužné prakticky až k Šumperku mimo rušnou silnici, navíc krásnou přírodou. Snad se mi to za lepšího počasí povede dát znovu.

STATISTIKY
Ujeto 28,5 km
Čistý čas 1:57
Průměr 14,50 km/h (po zimě je to bída)

 Fotky

Žádné komentáře:

Okomentovat