29. 7. 2017

Na zmrzku do Libiny

Čtvrtek v 14:07 b

ŠUMPERK - NOVÝ MALÍN - MLADOŇOV - MOSTKOV - LIBINA - OBĚDNÉ - BENKOV - DLOUHOMILOV - HRABIŠÍN - NOVÝ MALÍN - ŠUMPERK


Před dnešní noční směnou jsem opět vyjel na silnici. Poslední dobou tak činím často, abych nezahálel a přitom se moc nenadřel s mtb v lese. Trasa nijak neznámá, podrobně je rozepsaná výše. Jako motivaci jsem si určil zmrzlinu, zamýšlenou koupit u kostela v Libině.


Start něco málo před devátou ráno v začínajícím pařáku. V Novém Malíně už lze mluvit o pařáku pokročilém, umocněném ještě stoupákem k Mladoňovu. Díky pohodovému tempu jsem se příliš nezafuněl, spíše si to užil. Že sjezd dolů do Mladoňova však nabízí užití o level vyšší netřeba dodávat. Jen ta silnice mohla být rovnější. Pěkný asfalt mají sice níže v Mostkově, ale za dědinou opět tankodrom. Rovinka k Libině se vleče, leč nutno ji přežít. Náhradou za svízele jsou poté cestičky podél potoka. Najíždí se do nich u kaple svatého Antonína v Dolní Libině a cyklista se tudy nejen vyhne rušné hlavní silnici, ale i pokochá příjemným okolím. Dosud jsem nenavštívil sousoší Kalvárie stojící nenápadně na okraji obce. Dnes konečně splněno. Sousoší bylo zjevně nedávno rekonstruováno, jak dokládá současná podoba a starší foto z Panoramy. Oprava byla natolik důkladná, až jsem si nebyl jistý zda se jedná o totéž místo. Každému kdo se na tom podílel patří dík a potlesk. Ještě srovnat rozflákanou cestu kolem a bude to stopro.


Teď na očekávanou zmrzlinu. Váhal jsem jestli cukrárna za obchodním domem u kostela pořád funguje, ale naštěstí ano. Koupil jsem si kopeček latté zmrzky za velmi přijatelných 9 kaček plus koňakovou špičku a všechno si to vychutnal na lavičce v parku vedle. Ten pocit zadostiučinění nejde popsat :-) Domů bych se mohl vrátit po hlavní silnici, jenže stále mám dost sil i chuti k jízdě, tak to beru za náměstím k nádraží. Vedou tam takové stoupavé serpentiny a cesta pokračuje do vesnice Obědné. Zde je na řadě další kopec, tentokrát až nad Benkov. Do Benkova už se vezu sjezdem zakončeným v sousedním Dlouhomilově. Z Dlouhomilova je třeba předrncat látanou asfaltkou k Hrabišínu, tam překonat dvě terénní "houpačky" a spustit se z kopce dolů na Nový Malín, kudy se jelo na začátku. Šumperk je odtud co by šutrem dohodil, doma jsem před dvanáctou. Večer můžu jít do práce spokojený.

STATISTIKY
Ujeto 51,08 km
Čistý čas 2:21
Průměr 21,63 km/h
Maximum 48,88 km/h

 Fotky

Žádné komentáře:

Okomentovat