28. 7. 2017

Okolo Bílých kamenů přes sv.Josefa

28. června 2016

ŠUMPERK - DOLNÍ STUDÉNKY - SUDKOV - KOLŠOV - BRNÍČKO - STRUPŠÍN - ROHELSKÁ BOUDA - HUMENĚC - SV.JOSEF - HRABOVÁ - LEŠTINA - LESNICE - SUDKOV - DOLNÍ STUDÉNKY - ŠUMPERK



Zítra mi začíná další kolečko směn v práci, takže jsem si vybral jednu z těch lehčích tras, které se v kopcích mezi Brníčkem, Leštinou, Dubickem a Rohlí dají zvládnout.
Odpustím si grafomanské běsnění a pokusím se všechno shrnout několika větami.


Ze Šumperka jsem jel nejprve na Brníčko, a to "spodem". Skrz Sudkov a v Kolšově přes kopec. Na konci Brníčka pokračoval doleva krpálem ke Strupšínu a dále na Rohelskou boudu. U Rohelské boudy doleva do lesa. Je tam taková úzká asfaltová silnička a ještě zhruba 750 metrů ostřejšího stoupání k rozcestí na Humeňci. Během škrábání se nahoru není od věci všimnout si památečního kamene knížete Jana II Lichtensteina. Od rozcestí se to pak už frčí jedna báseň spíše mírným sjezdem proloženým několika málo stoupavými úseky, ale ty jsou opravdu spíš symbolické. Brzy jsem dojel na rozcestí s odpočívadlem. Nejprve jsem si myslel, že to je hledaný sv.Josef z mapy, což v reálu není. Obrázek Josefa se nalézá na jiném rozcestí přibližně 100 metrů dál, leč mimo obrázku je tam relativní prd. Asi padesát metrů níže podél asfaltky stojí alespoň dřevěná chata. Vedle ní by měl dokonce téci nějaký pramen, který jsem však nenašel, neboť jsem ho ani nehledal. Vody v bidonu zbývalo dost, proto nebyl důvod.


Teď přišlo na řadu sfrčet ještě o níž a trefit odbočku lesní cestou do Hrabové. Napoprvé jsem netrefil, nýbrž ji přejel a musel se kousek vracet. Nevadí. Na okraj Hrabové už odtud nevede asfalt, spíš taková hodně chabrus šotolina - přesněji bahno se štěrkem, ale nejelo se tím tak špatně jak to může znít. V Hrabové se mi nechtělo rušnou silnicí kolem Vitošova, takže jsem popojel směrem na Bohuslavice a vzal to po hrázi do Leštiny. Z Leštiny zadem okolo potoka Lesnici, zde opět po hrázi na druhou stranu, no a potéž klasicky silničně až domů. Našlapáno něco přes třiačtyřicet kiláků, což na dopolední rychlošvih ujde.

STATISTIKY
Ujeto 43,35 km
Čistý čas 1:56
Průměr 22,24 km/h


Žádné komentáře:

Okomentovat