27. 7. 2017

Pekařov a Pusté Žibřidovice

17. září 2015

ŠUMPERK - RAPOTÍN - VELKÉ LOSINY - NA FRIDRICHU - PEKAŘOV - PUSTÉ ŽIBŘIDOVICE - JINDŘICHOV - POTŮČNÍK - HANUŠOVICE - RAŠKOV - BOHDÍKOV - ŠUMPERK



Od té doby co mláďata začala chodit do školky mám během dopoledne více času. A protože máme krásné babí léto (ještě chvíli, pak přijde astronomický podzim), bylo by škoda ten čas zabíjet v paneláku u televize. Dal jsem si tedy úkol využívat takto nabytého volna účelněji, pokud možno venku a v přírodě. Dnes se mi předsevzetí podařilo se ctí dostát a neodradil mě ani fakt, že večer musím do práce na noční. Kudy se jelo, to výmluvně popisuje seznam úplně nahoře. Původně jsem na výjezd lákal i kolegy, ale jsou to měkejši, lenoši neboli máčky a při podobných nabídkách se kroutí jak žížaly, takže se vyjíždím kochat sám. Aspoň můžu bez obav mírně přitvrdit i přidat kilometry.


Nádherné teplé ráno, slunce svítí jak vzteklé. Vyrážím z města a následně rapotínskými uličkami k Velkým Losinám. Neměl bych, ale frčím přímo zámeckým parkem a potom kolem Brněnky směrem na Žárovou. To bylo v plánu i původně: Vyjet přes Žárovou nahoru na Pekařov a lesňačkou pak sfrčet zase dolů. Protože ovšem jedu sám a nemusím se na nikoho ohlížet, měním trasu a rozhoduji se dojet k Pekařovu opačně, lesem. Tu a tam jsem si při tom šlapání zanadával. Pár úseků je hodně prudkých, cestu místy pokrývá bahno, ale přesto jsem nešel pěšky ani centimetr. U chaty Na Fridrichu už zase začíná asfalt a jede se podstatně lépe. Dělám si krátkou přestávku u kostelíka, načež pokračuji na rozcestí u silnice Žárová/P.Žibřidovice.


Během sjezdu (ano, teď přichází nádherný sešup), zastavuji ještě jednou na kochací pauzu od pastvin. Je odtud totiž parádní výhled na Králický Sněžník a Rychleby. V Pustých Žibřidovicích točím doprava kolem kostela. Tudy, a vlastně i odbočkou vlevo, se dojede do Jindřichova. Ale když je to tak jako tak z kopečka, proč se neprojet o něco víc? Sešup je výživný, prudký a se serpentinami. Za chvíli už vyjíždím na mostě poblíž jindřichovského nádraží. Pro oko nic moc - hned vedle stojí velká fabrika, ale stejně jenom profičím okolo, tak co? Etapa přes Potůčník do Hanušovic už nepotřebuje žádný komentář a etapa z Hanušovic přes Raškov a Bohdíkov do Šumperka teprv ne. To už jsem popisoval mockrát. Nezbývá než si pogratulovat k pěknému výletu a přidat pár čísel:

STATISTIKY
Celkový čas 9:10-11:40
Čistý čas 2:11
Ujeto 48,22 km
Prům.rychlost 21,98 km/h


Žádné komentáře:

Okomentovat