27. 7. 2017

Poslední letní projížďka 2015

22. září 2015

ŠUMPERK - BOHDÍKOV - RAŠKOV - CHATA IDA - PARAMUŤ - NA WILSONU - JANOUŠOV - ŽAMPACH - HOSTICE - RUDA NAD MORAVOU - HRABENOV - NA VÁPENICI - ŠUMPERK



Zítra už má letošní léto definitivně a oficiálně padla, tříměsíční šichtu převezme podzim. Není vše ztraceno. I podzim umí být krásný a já doufám, že bude. A když už jsem měl poslední letní den volno, přišlo mi dobré ho neproflákat. Kolotrasu jsem původně vymyslel jinak než nakonec dopadla, ovšem užil jsem si ji taky. Ráno, při odjezdu z domu, nebyl zrovna dvakrát hic. Teploměr ukazovat 8,5 stupně. Aladin však sliboval nárůst až někam k sedmnáctce, tudíž vyhlídky nebyly zase tolik mrazivé. Navlékl jsem si teplejší bundu, do batohu hodil lehkou větrovku, abych ji mohl později převléct, čímž byl problém vesměs vyřešen. Pojistil jsem si i ruce, a to prstovými rukavicemi z Lídlu, kde je nedávno měli s dalším cyklovybavením v akci za nějakých 160 kaček.


Co se týče trasy, opět ji nebudu složitě popisovat a hýřit neotřelými frázemi. Prostě jsem to vzal přes Temenici a přes kopec do Bohdíkova, kudy mě cesta dovedla až k Raškovu. Původně jsem chtěl jet na Raškovskou Boudu, což je hora vedle, ale pak jsem si to nějak rozmyslel a zamířil profláklou silničkou nahoru, jakoby na Boudu (Boudu a Raškovskou Boudu si neplést - jsou to dva různé, třebaže sousední kopce). Jak napovídá výpis nahoře, až úplně nahoru jsem nejel. Doštrachal jsem se jenom k Idě - lovecké chatě u cesty, a zde odbočil na neznačenou lesňačku doleva.


Nevzpomínám si, že bych tudy jel někdy předtím, ovšem tím lépe. Na několika místech jsou z ní pěkné výhledy. Co se týká stoupání, není nijak brutální a mírně přituhne až těsně před Paramutí - v podstatě nezajímavým lesním rozcestím. Od Paramuti dál po modré, čili nejprve dolů po takovém tom udusaném štěrku, načež přijde trochu proměnlivější terén a tu a tam i nějaké bahno a kaluže, aby to tady cyklisté neměli moc jednoduché. Na Wilsonu je stále krásně, nikde nikdo, klídek a pohoda. Polňačkou sjíždím do lesa na cestu k Janoušovu a tudy logicky do Janoušova. Na sjezdovce se pasou krávy, za kravínem kdosi cosi kutí a teplota stoupá - můžu pokračovat jen v tričku. Na nedalekém Žampachu jsem opět řešil dilema zda jet dál ke kříži Pod Janem a do Hartíkova nebo sjezdem do Hostic.


Nakonec vyhrála druhá možnost, ale kdybych věděl jaká cesta to bude, asi bych ji nezvolil. Ona ta "cyklostezka" ze Žampachu do Hostic byla hnusná vždycky, ale mám dojem, že tam těch šutrů přibylo stejně jako dalšího bordelu. Za tohle by někoho patřilo veřejně zmlátit. No, v Hosticích už je situace celkem jasná. Sjezd do Rudy, zdolání posledního krpálu přes Hrabenov a poté už jen táhlý sešup až k Šumperku.
Tento výšlap jsem pojal hodně rekreačně, abych se zbytečně nepotil a neomarodil z toho, takže ani výsledná čísla nebudou tak pěkná jako posledně. Ale nejde přece o čísla, nýbrž o potěšení z vyvenčení, které se podařilo na jedničku.

STATISTIKY
Ujeto 43,03 km
Prům.rychlost 16,93 km/h
Čistý čas 2:32
Celkový čas 8:25-11:40


Žádné komentáře:

Okomentovat