27. 7. 2017

Prameny 2015

29. srpna 2015

ŠUMPERK - TULINKA - ROZC.POD LOMEM - REJCHARTICE - REJCHARTICKÉ SEDLO - PRAMENY (ŠTOLNAVA) - lesní cesta skrze Vojglovu stráň - ŽÁROVÁ - VELKÉ LOSINY - RAPOTÍN - VIKÝŘOVICE - ŠUMPERK



V pátek odpoledne odjel zbytek rodiny ke známým, takže jsem měl trošku času na krátkou projížďku. Vyhrály Prameny - bývalá Štolnava. Samozřejmě jsem tam byl už mockrát, ale napadlo mě využít jinou návratovou trasu. Z mapy se zdálo, že něco by k úvaze přicházelo, tak jsem seběhl do sklepa, vytáhl kolo a kolem půl páté vyrazil.


V podstatě až na Prameny jsem jel jako vždycky. Kolem šumperské "sanatorky" přes Tulinku Městským lesem po modré do Rejchartic. Pak nahoru do krpálu na Rejchartické sedlo, točka doprava a další stoupání až ke dvojici větrných elektráren. Krátký sjezd na křižovatku, pokračování rovně do svahu a následný sjezd až ke dvěma posledním zbylým domkům někdejší vesnice. Zbývá vyšlapat ještě kousek ke zbytkům hřbitova a cíl byl celkem rychle a snadno dosažen. Následuje krátká zastávka a obhlídka co je tu nového. Když už nic, tak se opravuje rozbořená hřbitovní zeď.
No a teď ta objevitelská výprava za neprozkoumanou cestou do Žárové. Podle mapy bych se měl ke kraji lesa držet žluté turistické značky. Až značka začne odbočovat tak jet rovně a odbočit na následujícím rozcestí v lese. Nemělo by to být těžké.


K lesu jsem dojel správně a do něj taky. Vypadalo to tam docela strašidelně. Hned se mi vybavilo sousloví černočerný les. Černočerno však nebylo to nejhorší. Co jsem si já vůl zase vymyslel?! Následoval sešup jak sviňa a jeden úsek takový, že vypadal spíš jako vyschlé koryto potoka než jako cesta. Přísahám, že minimálně dvakrát jsem letěl skoro na hubu a sám nechápu, jakým zázrakem jsem se nakonec opravdu nevysekal. Můj Wheeler mě musel nenávidět a brzdy taky. Když se pak jako fata morgana mezi stromy objevil asfalt, viděl jsem jak se kolem mě rozletují andělíčci. Sláva, žiju! Po asfaltu už stačilo sfrčet asi 300 metrů na silnici v Žárové. Pak už zase nic extra, jen krásný fičák dolů do V.Losin, u zámku zastávka na kofolu a hurá domů. Kilometrově to tentokrát nebylo nic moc, ale adrenalinu jsem si užil měrou vrchovatou.

STATISTIKY
Celkový čas 2:20 (16:27-18:47)
Čistý čas jízdy 1:35
Ujetá vzdálenost 30,1 km
Průměrná rychlost 18,4 km/h
Maximální rychlost 46,2 km/h

 Fotoalbum

Žádné komentáře:

Okomentovat