28. 7. 2017

Prameny a Horní Bohdíkov

10. května 2016

ŠUMPERK - ROZC.TULINKA - REJCHARTICE - REJCHARTICKÉ SEDLO - PRAMENY - les - HORNÍ BOHDÍKOV - ŽÁROVÁ - VELKÉ LOSINY - RAPOTÍN - VIKÝŘOVICE - ŠUMPERK



Když se někam jezdí příliš často, může to být trochu nuda. Pokud však občas vymyslíte nějakou změnu trasy, i při zachování původního cíle si můžete výlet pořádně užít. Zrovna tohle se mi dnes povedlo a avizovaná změna byla mnohem příjemnější nežli ta loňská.


Místem, kam jezdím prakticky každoročně, jsou Prameny, zaniklá obec s původním německým názvem Stollenau. V tom, jak se na Prameny dostat, ani letos ke změně nedošlo. Opět jsem se ráno vydal ze Šumperka po modré značce Městským lesem, kudy mě šotolinová cesta dovedla až na spodní okraj Rejchartic. Tam stačí vyšlapat vzhůru na Rejchartické sedlo a dát se doprava. Pravda, kvalita povrchu dávno neodpovídá běžným standardům asfaltových silnic, je to tam samá díra, výmol a rozdrolený štěrk. Za nádherné pohledy na Králičák ale přesto doporučuji trochu nepohodlí překousnout. V místě bývalé vesnice jsem byl za necelou hodinu a to jsem se ani moc nehnal. Tam, kde nedávno vznikl památník v místě někdejšího kostela, jsem si dal na lavičce kochací přestávku. Jen vítr (pravda trochu studený), řvaní ptáků a nádherná krajina okolo - co více chtít? (možná teplejší vítr)


Ačkoliv vrátit jsem se prve chtěl opět do Rejchartic polňačkou doprava, nakonec jsem tak učinil polňačkou doleva k Hornímu Bohdíkovu a ani za mák toho rozhodnutí nelituji. Po prvotním stoupání totiž následovaly tak nádherné výhledy z luk jako málo kde. Pak projet lesem, vyjet na další louce a vida, další super panorámata, dokonce s kravičkami. Původně mě děsila představa, že narazím na ohradu, kudy nebudu moci projet (letité zkušenosti). Ohradník naštěstí cestu nepřehrazoval, tudíž vše proběhlo bez jakýchkoliv komplikací a v pohodě. Snad jen ten sjezd dolů k H.Bohdíkovu byl trochu moc prudký, ovšem žiju. V dědině jsem nakouknul do kamenného kostelíka a pak už uháněl zase k domovu známou trasou přes Žárovou a Velké Losiny. Zkrátka super výlet zvládnutý celkem asi za dvě hodiny a deset minut.

STATISTIKY
Ujeto 32,33 km
Čistý čas 1:43
Průměr 18,77 km/h

 Fotoalbum

Žádné komentáře:

Okomentovat