27. 7. 2017

Projížďka do Lukavice

6. října 2015

ŠUMPERK - DOLNÍ STUDÉNKY - SUDKOV - POSTŘELMOV - LESNICE - LEŠTINA - BOHUSLAVICE - LUKAVICE - ZVOLE - RÁJEC - LUKAVICE - LESNICE - SUDKOV - DOLNÍ STUDÉNKY - ŠUMPERK



Jak to vypadá, jde letošní babí léto pomalu do kopru. Proto je třeba urvat každou chvilku, kdy se ještě venku slunce trochu snaží a smaží, byť tento výraz používám už jen v rámci slovní hříčky. Jásám když aspoň není zataženo a neprší. Několik předešlých dní se o mě pokoušel jakýsi otravný bacil, takže jsem úterní projížďku pojal skromně, opatrně a s přihlédnutím k aktuálnímu zdravotnímu stavu (lapidárně řečeno moc se neuhnat). Nejprve jsem měl chuť nejet nikam, ale protože mi ubíhají poslední dny dovolené, bylo nutno jich ještě využít. Naplánovaná trasa tedy nakonec neoslní délkou, převýšením ani ničím jiným. Prostě jsem se chtěl trošku vyvětrat a bylo mi šumák kam. Pokud ze Šumperka chcete jet na kole někde kde nejsou kopce, máte jen jeden směr a to na jih. Táhne se tam údolí řek Desné a Moravy (stékající se poblíž Sudkova), které pokračuje až k Zábřehu a dále na Hanou. Kurs byl tedy jasný, jižní. Protože při výletu potřebuji mít alespoň nějaký symbolický cíl, vytyčil jsem jej v Lukavici kde to ještě neznám. Kolem půl dvanácté jsem doma osaměl, což byl ideální čas ke startu.


Většinu projeté trasy už znáte z předešlých článků. Po cyklostezkách přes Dolní Studénky a Sudkov do Postřelmova. Tam jsem profičel kolem "pískáče" po hrázích až na silnici k Lesnici. Před Lesnicí možno odbočit doprava kolem řeky a po další hrázi. To jsem zjistil až dnes a byl to dobrý objev, jehož výsledky mám v úmyslu do budoucna využívat. K Leštině jsem pokračoval normálně po silnici. Za kostelem se mi podařilo bez potíží najet na polňačku a hráze, z nichž jsem nyní sjel o něco dříve odbočkou, která mě svedla na silnici mezi Hrabovou a Bohuslavicemi. Kousek před Bohuslavicemi jsem narazil na zapadlou kapličku a udělal si tady malou pauzičku na pití. Zvláštní je, že tu kapličku jsem doma nenašel v mapách ani na webu Bohuslavic. No nic. Bohuslavice beru jen velmi okrajově. Dojíždím k požární nádrži, točím vpravo a po přejezdu mostu nad Moravou jsem v Lukavici. Z vlaku tahle obec vypadá větší, protože vidíte i přilehlou papírnu. Ve skutečnosti je to dědina srovnatelná s těmi sousedními, možná menší. Na návsi mají dřevěné posezení, kde si dělám banánovou přestávku. 


Nejprve jsem chtěl do vedlejší Zvole pokračovat polňačkou kolem fabriky, jenže po pár desítkách metrů jsem si to rozmyslel a přejel přes pole zpět na silnici. Lukavici a Zvole od sebe dělí most nad rušným železničním koridorem. Na druhé straně už stačí jen sjet do Zvole. Zvoli poznáte z daleka. V rovné krajině tamní jasně modrá věž kostela přímo tahá za oči. Sama dědina tak už pestrobarevná není. Projíždím po hlavní silnici směr Zábřeh, včetně nepříjemného, asi půlkilometrového rušného obchvatu k odbočce na Rájec. V Rájci je oproti tomu mrtvo. Od doby, co funguje obchvat, jezdí auta jinudy a vesnici se vyhýbají. Dobrá zpráva pro obyvatele, méně pro tamní hospodu. V Rájci odbočuji na křižovatce u základní školy doprava. Kus za obcí podjíždím silnici obchvatu i železnici a okolo nějakého podniku, podle kraválu asi drtičky, se blížím zase do Leštiny. Tentokrát ze zábřežské strany. Hned za mostem najíždím doleva na cyklostezku po hrázi, která se po chvíli napojí na prve projetou cestu kolem Lesnice. No a pak už zase klasicky do Sudkova a dále domů. Jak jsem napsal v úvodu, nebyla to projížďka zvlášť dlouhá ani zvlášť atraktivní, ale splnila účel. Za daných okolností mi to stačí. Jen doufám, že z ní zase neomarodím.

STATISTIKY
Ujetá vzdálenost cca 43,5 km
Čistý čas 1:52
Prům.rychlost 23,09 km/h
Celk.čas 11:30 - 13:45


Žádné komentáře:

Okomentovat