31. 8. 2017

Raškovská bouda, Paramuť a Janoušov

30.8.2017 b
Mapa web / Fotoalbum


Raškovskou boudu - kopec nad obcí Raškov u Hanušovic - jsem již před lety zařadil na seznam míst, kam je třeba v rámci cyklosezony aspoň jednou do roka vyrazit. Tentokrát jsem to vzal jinudy a zároveň nejkratší trasou přímo z Raškova.


Z dědiny je to na rozcestí pod vrcholem necelých 6 km. Stoupání vesměs náročnější proložené několika více rovinatými úseky. Od odpočívadla na rozcestí jsem se vydal (jako při první návštěvě Raškovské boudy) doleva kolem lovecké chaty po vrstevnici a pak dolů k Počátecké oboře. Sjezd je tam kvůli prudkému sklonu a stavu cesty (štěrk a výmoly) nepříjemný, leč naštěstí krátký.


Po přejezdu k odpočívadlu na silničce z Raškova na Boudu (kopec sousedící s Raškovskou boudou) mě uvítalo příjemné překvapení. Kdysi rozflákaný povrch nahradila luxusní asfaltka. Nevím jak daleko pokračuje, ale ještě u chaty Idy jsem po ní jel. Že by sahala až na rozcestí na Boudě si nemyslím, ale i tak to potěšilo.


Od chaty Idy jsem pokračoval na Paramuť. Cestou pár nádherných výhledů, zvláště díky nově pokáceným stromům na okraji luk nad osadou Lazy. Nějaké nové paseky s vyhlídkami se objevily i za Paramutí směrem k Wilsonu.


Na Wilsonu je vždycky krásně. Na to, že je tu jen louka, strom, jedna schovaná chatka a žádné výhledy jsem stále udiven čím to, že tohle místo má takovou atmosféru. Na lavičce pod stromem jsem si udělal malou pauzičku a dopil poslední kapky vody z láhve v naději, že tekutiny ještě doplním cestou.


Sjezd do Janoušova jako vždy. Nejprve nezpevněnou cestičkou k cyklostezce nad Janoušovem. Stav stezky je rok od roku horší. Kamení se drolí, přibylo děr - je zkrátka třeba jet opatrně. Janoušov jsem objel horem kolem rozcestníku U Domečku nad Žampach a pokračoval po hřebeni. Úchvatné výhledy.


Od křížku Pod Janem točím do lesa a u informační cedule PP Žďár se dávám doprava, kudy se sjezdem dostávám do Olšan. Poté k Rudě nad Moravou a vzhůru do Hrabenova. Tam jsem se stavil v prodejně u Vietnamce pro chlazený džusík a takto občerstven již bez prodlení vyšlápl až nahoru k hájovně Na Vápenici. Sjezd do Šumperka byl krásnou tečkou za lehce náročnějším, ale příjemným výjezdem.


2 komentáře:

  1. Pěkná projížďka. Byli jsme se projít k Severomor. chatě a asfaltka je už až k rozcestí Bouda a bude prý pokračovat dál. My už dál nešli,nepustili nás, ale uzávěrka silničky je až do 9.9.2017. To se potom pojede po nové! Přeji hezký den.Mirkaw

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jste mě potěšila! :-) Vypadá to, že mají v úmyslu napojit asfalt přes Boudu a pramen Rudolf až na silničku z Mor.Karlova u Svaté Trojice. Dí-li Bůh a rozpočet, mohli by ještě vyspravit ten tankodrom přes Vysoký Potok a pak by ze všech stran byl zajištěn naprosto luxusní přístup jak na Sv.Trojici, ale i Severku, případně blízké lesní cesty. Takže děkuji za dobré zprávy i návštěvu :-)

      Vymazat